Ett smakprov

Jag har inga planer på att amma lång tid! Jag ammade Leona i tre månader och blir glad om jag kan hålla ut lika länge med Lionel! Jag märker att mjölkproduktionen har sjunkit drastiskt de senaste dagarna! Jag är superstressad och känner motvilja varje gång det är amningsdags! Jag tror att det är anledningen till att jag producerar mindre mjölk nu. Första veckan kunde jag få ut 250 ml per bröst, sedan sjönk det till 125-150 ml och nu är det 60-80 ml per bröst och gång! Senast igår märkte jag att jag inte kunde få ut mer än 80 ml när jag pumpade och jag blev riktigt förvånad! Lionel äter inte mer än 60-80 ml per måltid men jag är jätteroligt att han inte får i sig tillräckligt med mat. Enligt viktkurvan växer han ordentligt i både vikt och längd och just därför känner jag oro. Han är stor och behöver mycket mat. Igår bestämde Deli och jag att vi skulle lägga till ersättning så att han blir riktigt mätt. Vi provade och han orkade inte mer än 30 ml för att jag precis innan hade ammat. Jag grät när jag såg ersättningen för att jag tycker att han är så liten för att börja med det när jag ändå har mjölk att ge honom. Men jag kan inte fortsätta plåga migsjälv för att vara en 'bra mamma' i andras ögon! Jag tycker att folk är så dömande och man tillåts inte ta egna beslut. Först att döma var svärmor och det stör mig så mycket men återigen det är min mans och mitt beslut, punkt slut!

Han verkar få lite magknip nu och jag tror att det beror på ersättningen, därför vill jag inte ge honom det mer idag. Jag pumpar hellre ut bröstmjölk och ger honom i flaska, eller ammar med amningsnapp sålänge. Detta var bara ett smakprov och vi får se hur vi gör framöver. Jag kommer inte sluta amma nu, men jag vet inte hur länge till jag har mjölk! Han är nöjd bara han får mat tror jag, han är nog inte så kräsen om det är bröstmjölk eller ersättning! Men som sagt vi får se, fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0