Vår nya lägenhet

Det blir inte exakt som jag hade föreställt mig i mitt huvud och det gör mig så missnöjd! Jag pratar om inredningen i den nya lägenheten! Allt är nytt i vart enda rum och vi har lagt ner så mycket pengar på sakerna och det är ganska frustrerande när man sen inte blir 100% nöjd. Vi är långt ifrån klara för att det är så mycket som ska kompletteras och fyllas upp.

Jag är för det första missnöjd med färgen på vår soffa, färgen såg mycket ljusare ut i affären när vi valde tyg, men nu när soffan står hemma så ser den nästan svart ut! Jag valde brun färg inte svart!! För det andra så kommer vårt soffbord snart att driva mig till vansinne, den är snygg men herregud vad den är känslig! Den tål ingenting, lägger man ett glas så blir det märke direkt. Inte barnvänlig, eller familjevänlig för fem öre...och så dyrt! Det var ett märke när vi fick bordet så att jag har reklamerat det. Eventuellt får vi en ny bordsskiva, men ännu vet vi inte helt säkert. Om vi inte får det så måste vi slipa bordet och lacka om det till vit färg, eller lägga på något lack som gör det tåligare. Jag orkar inte med överkänslig bord!! Sen hatar jag placering av soffan, Deli har flyttat den helt mot den ena väggen på sidan och det ser så fult ut! Det måste fixas men sen hamnar tavla som hänger bakom soffan helt fel. I och med att vi har ett litet fönster på väggen där soffan finns så är det svårt att centrera tavlan. Det gör mig också frustrerad.

I vardagsrummet har vi inte hittat mediamöbel än och betongväggen gör det nästintill omöjligt att hänga någonting! Jag måste köpa gardiner men det lilla fönstret som är bakom soffan förstör för mina planer, eftersom jag inte kan hänga öljettgardiner som jag vill göra i det stora fönstret, då måste jag hitta en annan lösning. Har ingen aning hur jag ska lösa det? Vardagsrummet är alltså halvfärdigt :(

I sovrummet har vi inte beställt sänggavel eller sidobord än och det behövs väldigt mycket för att man slår i huvudet i betongväggen varje natt!  Vi har minimalt med förvaringsutrymmen så att jag har en klädställning med några av mina kläder i rummet och massor av saker på golv och dyligt som inte ska vara där. Vi har bara en garderob man går in i och den rymmer nästintill ingenting för att vi har ganska mycket kläder. Vi har beställt en garderob som vi får nästa vecka och det ska lösa en del av problemet men då kommer ett nytt problem, jag måste sälja min älskade IKEA byrå Magic som jag älskar! Vi kan verkligen inte hitta någon plast här hemma att ha den :( Jag ska hitta gardiner till sovrummet, men det är inte det stora problemet i det här fallet. Alltså är sovrummet också halvfärdigt!

Leonas rum använder vi som "paketrum" som vi inte har plockat ur av ren lättja. Jag har massor av mina saker där men jag orkar inte ta tag i det. Jag vet inte vart jag ska lägga allt. Vi måste dock rensa rummet innan sängen kommer, vilket också är nästa vecka... Leonas rum är alltså helt ofärdigt!

I köket ska jag köpa gardiner och lite krimskrams och sen är det klart. Men där har jag egentligen massor att göra. När vi flyttade in här så la mamma in alla saker som hon trodde att jag ville ha det, och i och med att jag precis var nyförlöst så var det inte mitt största bekymmer. Men nu inser jag att vi har inte så mycket förvaringsutrymme där heller och saker är på "fel" plats. Jag måste ta tag i det också. Köket är inte heller komplett än!

Badrummet är nästan helt i ordning, men jag måste ta ut saker från "paketrummet" och ställa in det på sina ställen i badrummet! Har inte orkat än, men det måste göras ganska omgående!
Hallen är helt ofärdig och garderoben är en enda stor röra som jag måste röja när jag har tid och ork, vilket tycks vara...aldrig!

Mycket, mycket, mycket arbete återstår i vår nya lägenhet! I övrig stortrivs jag här och den är väldigt fin! Tapeter ska bytas i samtliga utrymmen men vi har inte valt vilka vi ska ha än. Tids nog faller allt på plats...hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Florentina

hahahahahahahahah. den var best...men forøvrit stortrivas vi..typ efter 5 sidor med ALT som inte blev rett.. hahahah .. <3

2012-06-11 @ 13:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0