Två veckor efter förlossning

Idag är det två veckor sedan jag födde min älskade Lionel ♥ Kroppen håller sakta med säkert på att återställa sig. Den här gången mår jag bättre både fysiskt och psykiskt jämför med tiden efter första förlossningen. Amningen är ett problem även den här gången pga av bl.a överproduktion och smärta men jag kämpar för att inte ge upp. Det är inget jag njuter av, men jag försöker att ta en dag i taget och hoppas varje dag att jag slipper mjölkstockning. Humöret pendlar upp och ner men överlag känns tillvaron mycket lättare den här gången. En sak som är gemensam för båda graviditeterna är viktuppgången fram till förlossningen, 20 kg per graviditet!

När jag kom hem från BB tre dagar efter förlossningen så ställde jag mig på vågen som visade en minskning på 5 kg. Lionel vägde 4kg så att det var inget enormt viktras precis. Idag två veckor efter förlossning ställde jag mig på vågen igen och då visade det sig att jag har gått ner ytterligare 4kg och det blir en total viktminskning på 9 kg hittills. Den här gången fick jag inga bristningar alls, men med Leona fick jag några på höfterna och brösten och då fick jag panik över det haha. Hade jag fått bristningar den här gången så hade jag inte tagit det så tragiskt faktiskt, de bleknar med tiden :)  Hittills är jag nöjd med hur bra min kropp återställer sig, men jag uppdaterar fortlöpande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0