Utan amningsnapp

Idag blev Lionel tre veckor gammal, tiden går så fort men samtidigt känns det som att han har varit en del av vår familj mycket längre än så! I och för sig så har han ju varit en del av oss sen jag blev gravid men jag menar tiden utanför livmodern :-) Han är jättesnäll och bara sover, äter, kissar och bajsar. Han är sällan missnöjd och gråter knappt! Ibland är det för bra för att vara sant och jag bara väntar spänt när han ska börja få sin skrik och gråtperiod...än har den inte kommit.

Idag var vi på amningsmottagningen för att jag skulle lära mig att amma utan amningsnapp! Ja, jag behöver träning för det mest naturliga som finns- att amma! Det är inte min grej, men jag gör det för min son! Han växer ordentligt och är nöjd när han får amma, så ingen ersättning för hans del! Han är så duktig på att ta tag i bröstet och det känns faktiskt bättre för mig också när han äter utan amningsnapp, då tömmer han bröstet ordentligt! Det är lite bökigt att forma bröstet så att han kan greppa det, men när han väl får bra tag så går det supersmidigt :-) Vi var även på BVC och han växer jättebra, så han får nog med mat i alla fall, känns skönt att veta! Så amning i tre månader är målet, hoppas att den tiden flyter förbi utan komplikationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0