Vänt på dygnet

Lionel sov bra på natten fram till nyligen, men nu har han vänt på dygnet. Han sover på dagen och vaknar tidigt på natten/morgonen och är jättepigg. Jag är däremot jätteseg och trött! Han är också väldigt ofta vid bröstet och vill bli hållen konstant. Så fort jag lägger honom ifrån mig så blir han jätteledsen. Barnmorskan sa att anledningen till att han vill äta så ofta beror på värmen, han är törstig. Därför ammar jag honom jätteofta, det är så synd om honom i den här hettan. Knappt så att jag klarar av värmen. Jag är så känslig för sol men jag ska inte klaga, det har varit helt fantastiskt väder hela veckan. Enligt väderprognosen kommer det att börja bli sämre väder redan fr.o.m imorgon med låga temperaturer och regn.

Kl fyra imorse vaknade Leona och var jättepigg också så att nu sitter jag här med ett sovande barn och ett vaket. Lionel somnade för en liten stund sen vid bröstet och jag önskar inget annat är att få en blund jag med, men det är så när man är småbarnsförälder. Deli monterade Leonas säng och garderoben till sovrummet hela dagen igår, så att jag vill att han ska få sovmorgon. Annars brukar han alltid gå upp med Leona och låta mig fortsätta sova på dagen. Jag kom precis på att det är måndag idag och då skulle Leona egentligen ha gått på dagis i fem timmar, men hon får stanna hemma. Leonas farbröder och farmor kommer förbi en lite stund på dagen för att de ska kolla på en bil till svärmor här i Borås.

Det blev en kort vila för att nu vrider och vänder Lionel på sig och det betyder att det är ammningsdags igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0