Storstädning hela dagen

Puh jag har städat och städat och städat idag! Från kl 10 fram tills nu nästan kl 17! Sju timmar, men några korta pauser mellan!
 
Jag hann med det som jag har strykt över:
 
Damma av allt
Dammsuga hela lgh
Torka golv överallt
Golvlister
Torka alla element
Torka alla dörrar
Putsa alla fönster
Städa badrummet och under badkaret
Dammsuga hela divansoffan
Städa mitt och Leonas rum
Städa hela köket 
Ställa tillbaka vaser och lampor
Hänga upp gardiner
 

Jag hann putsa fönstren i vardagsrummet och insidan av fönsten i Leonas rum! Imorgon får jag avsluta i Leonas rum  samt putsa rent fönstren i köket. Dörrar torkar jag också imorgon om jag hinner, för att de är inte så smutsiga, har gjort det under veckan! Divansoffan är inte på plats än, men imorgon får jag ta bort alla dynor och dammsuga under osv. Idag damsög jag bara på utsidan av soffan.
 
Det känns så skönt i hela kroppen och själen när det är städat hemma! Jag mår bättre då. Att ha rent hemma och ha ordning på mina saker har alltid varit en del av mig. Även när jag bodde hemma städade jag ofta mitt rum och var sak hade sin plats. Om någon flyttade något en millimeter så visste jag det. Jag brukade sortera kläder i garderoben efter färgordning och allt var vikt på samma sätt så att det såg snyggt och prydligt ut när man öppnade skåpet. Jag vet, det låter lite psyko haha. Även mitt skåp i skolan hade jag ordning. Böckerna var sorterad efter storleksordning och pennorna låg snyggt och prydligt i sitt fack. Okej jag erkänner, sen jag fick barn så har jag släppt lite på det där med ordning och reda :-) Det jag är mest glad över är att Leona verkar brås på mig. Hon är så otroligt nogrann och var sak har sin plats. Äpplet faller inte långt från trädet heter det ju. Hoppas att hon fortsätter att vara sån när hon blir lite äldre också så att jag kan få lite hjälp hemma, Deli är inte lika nogrann så att jag blir ofta irriterad för det, men jag kan inte förvänta mig att alla är som jag, eller hur? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0