5 årskalas

Jag möttes av en trött Leona på dagis. Hon var grinig och gnällig när vi kom hem. Hon bönade och bad om macka med choklad och efter att jag hade erbjudit flera olika alternativ till pålägg på mackan som hon nekade så fick jag ge mig. Orkade inte tjafsa med henne idag. Hon fick en macka med Nutella och sen gick hon självmant till sängen och la sig! Ibland får man välja sina strider, då får man lite lugn och ro. Lionel fick ersättning och han somnade också direkt!

Kl 5 ska Leona på 5 årskalas. Skönt att hon vilar lite annars hade hon varit omöjlig därborta. Leona är jobbig när hon är trött, för att då lever hon i en egen bubbla och lägger lock för öronen känns det som och skrattar när jag tillrättavisar henne. När hon är övertrött vet jag att det inte är nån idé att bråka med henne, för att då bli jag bara arg och inga problem blir lösta! Jag har en mycket envis liten dotter, men hon har också en mycket envis mamma. Därför kommer hon och jag att ha en hel del tjafts när hon kommer upp i tonåren! Usch jag vill inte ens tänka på vad som komma skall! En trotsig tonåring, finns det nått värre?


Kommentarer
Postat av: ermelinda

Mosters lilla älskling <3

2012-10-05 @ 10:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0