Öppna förskolan

Leona är hemma den här veckan eftersom det är höstlov. Igår höll vi oss inne pga regnet som höll på heeela dagen. Idag kom vi till öppna förskolan på Norrby (första gången). Hon leker och har skoj i ett par timmar och sen är det dags att gå hem igen. Ikväll ska Deli, jag, mina kusiner med deras respektive gå ut och äta middag. Hon måste bli trött så att hon däckar kl 19-20 ikväll. Mamma ska vara barnvakt åt båda mina barn. Härligt!

Träffade en BVC sköterska här som gav mig bra tips ang att introducera mat till Lionel. Hon sa att jag inte ska ge honom nån ersättning innan lunchdags och istället försöka ge honom mat. Om han vägrar ska jag vänta en timme och försöka igen, så ingen ersättning som kompensation. Som hon sa "han dör inte av hunger om han inte får ersättning vid lunch"! Lionel äter 210 ml var tredje timme så att inte så konstigt att han aldrig hinner bli hungrig! Imorgon ska jag försöka göra som hon sa och hoppas att det hjälper 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0