Skidresa

Vi bokade skidresa till Sälen den 20/12 2012. Vi kommer att bo i en fin stuga nära backarna på Tandådalen. Väldigt impulsivt och spontant för att vi hade inte planerat att åka på skidsemester i år, men det blir en mysig familjeutflykt. Vi är där Torsdag-Söndag. Stugan har två sovrum, men vi kommer bara att utnyttja ett. Mysigare att trängas tillsammans tycker vi :-)

Jag är jätterädd för att åka skidor (ramlade ganska illa en gång) så att jag blir skakig av att se skidåkning på TV och jag kallsvettas av bara tanken på skidor, men jag tycker att det är så fint där uppe och luften är så uppfriskande. Stugorna är så mysiga och snön är härlig. Jag åker helst inte skidor men Deli däremot skulle kunna åka skidor dygnet runt. Han älskar det! Han brukar vara först i backen på morgonen och åka tills det stänger på kvällen. Jag kommer att hålla mig på plan mark och leka med barnen i snön. Då är Lionel 8 månader så att han kan sitta i pulkan och titta på oss när Leona och jag bygger snögubbar :-) Jag kom på att jag måste gå ner minst 5 kg för att komma in i mina skidkläder...Men med min motivation och disciplin gissar jag på 0,5 kg viktnedgång till dess (eller i värsta fall, viktuppgång) haha.

Jag behöver ett miljöombyte så att jag ser framemot att åka. Härligt att vara ute varje dag, få frisk luft, skratta, leka med barnen tills vi blir rosiga om kinderna, komma hem och äta god mat i vår varma stuga och bara krypa under en stor filt framför brasan till läggdags ❤ Det kommer att bli supermysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0