Spaghetti

Jag höll på att äta spaghetti till lunch och Lionel verkade nyfiken. Jag skar det i minismå bitar, ca 2 millimeter stora och började mata honom. Han åt och tuggade. Jag blev överlycklig!!! Jag smsade min mamma och Deli och berättade den goda nyheten om att lilleman åt! Innan läggdags tänkte jag prova att ge honom välling istället för ersättning men han tyckte inte så mycket om det. Han åt lite av det men sen tvärvägrade han. Han somnade i sin säng och jag var supernöjd!

När han senare vaknade tog jag honom till vardagsrummet och hade honom i mitt knä. Helt plötsligt började han kaskadkräkas, det händer typ aldrig för att Lionel kräks nästan aldrig! Jag tog av mina och hans kläder och la honom i sin säng igen. När jag hade torkat upp allt så gick jag tillbaka till sovrummet och såg att han var likblek och fick kväljningar. Jag lyfte upp honom snabbt och han kräktes igen. Jaha tänkte jag, så var det med det, han tål inte mat!! Så nu är vi på ruta ett igen.

Jag vägrar ge upp, han ska äta riktig mat förr eller senare! Han växer och behöver så mycket näring som möjligt, att endast livnära sig på ersättning är inte hållbart längre. Jag bad Deli köpa burkmat från 6 månader med lite tuggmotstånd och köttbitar i. Ikväll eller imorgon tänkte jag prova att ge honom lite igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0