Avlastning

Nyss kom min syster och hämtade upp Leona och de gick ner till stan. De ska äta på McDonals och hitta på nått skoj! Herreguuuud vad skönt det kändes för mig att få lite avlastning. Jag älskar min dotter över allt annat på jorden, men ibland behöver jag lite lugn och ro. Leona är energisk och när hon kommer hem från dagis brukar hon oftast vara gnällig, jag blir ännu mer gnällig, sen hänger Lionel efter och hela familjen mötter upp en trött Deli vid dörren och gnället fortsätter ända tills det blir läggdags!
 
Jag har de senaste två veckorna sedan jag satte in sprialen varit mycket trött, orkeslös och hängig. Jag mår inte alls bra! Jag blir yr, har konstant mensvärk och är allmänt nere. Jag ringde och lämnade ett meddelande till barnmorskan idag och när hon ringer upp ska jag fråga om allt detta är normalt? Jag har fortfarande blödningar och det tar aldrig slut!! Jag känner mig vidrig rent ut sagt! Jag behöver sömn, dusch och lugn och ro! Sömn och lugn och ro kan jag glömma, men en dusch ska jag få till när Deli kommer hem och kan passa lillgrabben! Spelar egentligen ingen roll om jag duschar tre gånger per dag, jag känner mig ändå ofräsch just nu :-( Jag behöver energi, men hur ska jag få det? 
 
Tänk positivt, tänk positivt, det här varar inte för evigt, snart får jag tillbaka min energi, egentid, blir fräsch, smal och pigg igen...så måste jag tänka dagligen annars blir det jobbigt att ta sig igenom dagarna! Att det är höst, regn och rusk gör ju inte saken bättre. Varje år får jag höstdepression och i år verkar den komma något tidigare, i vanliga fall brukar jag få symptomen i November...
 
Så, nu har jag bara ett barn hemma, massor av hushållssysslor att ta tag i, men jag tror att jag prioriterar sömn. Får jag Lionel att somna så är det ingen tvekan att jag också gör det omgående! Har inte tagit tag i hushållssysslorna ett bra tag och jag skjuter på det varje dag, men jag o.r.k.a.r inte! Dåligt samvete till max alltså! Just det, jag måste laga mat också....åh! Det får bli något enkelt och snabbt, typ pasta med köttfärssås eller nått...
 
Först ut, försöka få Lionel att sova och så att jag också kan vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0