Förkyld

Jag är så förkyld!!

Jag är ofta småförkyld pga Leona som kommer hem med massor av olika bakterier från dagis, men jag minns inte sist jag var såhär dålig! Hosta, nästäppa, snuvig, ont i öronen, värk i hela kroppen osv. Leona och Lionel är också sjuka, men jag tror att jag mår snäppet värre (som tur är). Jag har knappt ork för nånting, men jag måste ändå vara upp med Lionel till kl 1 på natten, vakna kl 3 för att ge honom mat och sen vakna kl 7 med Leona!

Småbarnstiden sliter ut mig totalt och jag tror aldrig att man någonsin blir "återställd" efter att man har fått barn! Jag är helt trasig, i både kropp och psyke! Återigen, jag har jättesnälla barn, men det tar ändå så otroligt mycket på krafterna att ta hand om små barn dygnet runt! Speciellt när man själv inte mår så bra! Hade helst legat i sängen dygnet runt i en hel vecka och bara sovit och sovit, nån matpaus och toabesök däremellan och sen fortsatt sova :-)

Men ändå så skulle jag aldrig byta det här livet med nått annat för att jag har aldrig känt så mycket kärlek i mitt hjärta som jag gör nu! Mina barn gör livet värt att leva! Konstigt att man är så sliten men ändå lyckligare än någonsin när man har fått barn...konstig känsla som är väldigt svår att förklara och att förstå innan man själv får barn. Detta jag skriver nu känner de flesta mammor igen, men ni som inte har barn får vänta och se, ni kommer att förstå tids nog :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0