Monsunregn

Vi var påväg till dagis och halvvägs började det regna så himla kraftigt att inte ens paraply hjälpte, monsunliknande oväder! Herregud vad blöta vi blev! Leona och jag hade sneakers på oss så våra fötter plaskade i skorna! Hon fick byta om helt på dagis, stackars flicka jag tyckte så synd om henne. Lionel hade regnskydd till vagnen men regnet trängde igenom och när jag kom hem upptäckte jag att hans fötter var helt blöta, stackarn! Vi ska inte ens snacka om mig, jag fick byta om från topp till tå, t.o.m underkläderna!

Jag tyckte inte att det var någon idé att vända om så att vi fortsatte gå mitt upp i ovädret! Smartast hade varit att stanna hemma idag, men jag vet att Leona älskar att leka med sina kompisar på dagis och jag behöver lite ensamtid med Lionel så att vi båda kan vila, win-win :-) Hoppas att det blir uppehåll när det är dags att hämta henne på eftermiddagen. Usch, nu har vi fått riktigt ruskigt höstväder! Höst är den värsta årstiden tycker jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0