Nu är den på

Hormonspiralen är på plats och nu är jag skyddad t.o.m hösten 2017. Det känns så långt till 2017, då är Leona 8 år och Lionel 5 år, herregud vad stora barn jag har då!! Jag kan njuta av barnen på ett annat sätt när de är så stora, för att vi kan vi hitta på massor av roliga saker utan barnvagnar, nappflaskor, blöjor och allt annat som hör till småbarnstiden! Den här tiden är mysig men samtidigt väldigt jobbig på ett sätt. Att bara komma ut ur lägenheten är ett projekt! Det ska faktiskt bli skönt att slippa sånt senare i livet :-)

Jag mådde inte så bra efter att barnmorskan satte in den. Jag blev yr, mådde illa och jag kände något som påminde om förvärkar som man känner under graviditeten. Inga extrema värkar men typ kraftig molande värk, ont i ryggen osv. Jag fick sätta mig en stund och jag började bli varm och kände att jag svettades. Efter att jag åt en Big Mac meny så började jag må lite bättre. Nu känner jag mig sådär, men hoppas att det går över snart.

När jag såg alla gravida går runt där kände jag, nää aldrig mer! Det kändes inte alls sådär "gulligt" och "åh jag vill också" känsla som jag kände innan jag blev gravid med Lionel! Jag känner mig helt klar med det här kapitlet i mitt liv!

Nu hoppas jag att den sitter på plats som den ska i 5 år och att jag blir såpass nöjd att jag kan fortsätta att använda spiral resten av livet! Det är nästintill lika säkert skydd som sterilisering och det känns tryggt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0