No sleep

Sen nästan två veckor tillbaka har Lionels sömnvanor ändrats, från att ha sovit hela natten till att gå tillbaka till sömnmönstret han hade som nyfödd! Han vaknar varannan eller var tredje timme på natten och är ledsen. Jag får amma eller gå upp och göra ersättning och då brukar han somna om! Han tar absolut inte nappen och blir ännu mer ledsen och arg om jag försöker. Han känner sig lurad när jag erbjuder napp för att han vill ha äkta vara, dvs bröstet!

Brist på sammanhängande sömn på nätterna har satt sina spår för mig! Jag känner mig konstant trött, är väldigt seg och irriterad på dagarna och jag orkar inte göra något som hör till hushållssysslor. Jag får dåligt samvete över det eftersom ett städat hem är viktigt för mig, det ger mig inre ro och harmoni i själen! Jag skulle behöva komma igång med någon slags motion så att jag får lite mer ork och är pigg på dagarna, men jag orkar inte! Jag är SÅ himla trött! Jag skulle behöva checka in i ett mörkt, litet, tyst hotellrum och sova oavbrutet dygnet runt i en hel vecka.

Tur att det här inte varar för evigt, det kommer en dag då jag får all tid i världen att sova! Just nu känns det jobbigt, men om några år är allt det här glömt! Småbarnstiden är en mycket påfrestande period i livet, men det enda man kan göra är att hålla ut, det finns ingen genväg, det är livets gång :-)

 

Bildbevis på hur trött mamma jag är :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0