Vikt 28/2

Jag har pendlat mellan 75-76 kg i flera månader nu. Innan jag åkte iväg vägde jag 76,5 kg och jag gick upp 1 kg i Rom. Jag åt gott så att det får jag ta. Men nu måste jag ta tag i saken igen, semestern är över!
 
Jag tycker inte om att väga såhär mycket, men jag har väldigt svårt att säga nej till allt gott som finns runtomkring. Sedan två dagar tillbaka har jag försökt att äta nyttigt. Det är svårt för mig för att jag har inte så bra koll på vad som är nyttigt eller inte, jag förstår självklart att frukt och grönsaker är nyttigare än kakor och chips, men vissa "nyttiga" saker innehåller mer kalorier än andra. Sånt har jag svårt att bedöma!
 
Sedan två dagar tillbaka använder jag appen ShapeUp och skriver ner allt jag äter. Jag försöker hålla mig till dieten lågkalorikost (mycket grönsaker och protein, lite kolhydrater och fett). Det innebär att jag ska äta kalorisnål mat och ligga på 1300 kalorier/dag. Den 26/2 klarade jag det men igår gick det överstyr vid middagen. Då hade jag lagat Thaimat och jag hade svårt att låta bli att ta en portion till. Endast middagen resulterade i 1300 kalorier (hela mitt dagsbehov). Jag fick såklart dåligt samvete, men jag tänkte bättre mat än kakor. 
 
Vikt 25/2: 77,5 kg
Vikt 28/2: 77 kg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0