Första steget

Imorse ställde jag mig på vågen och den visade 77 kg, inte OK! Det har nästan gått 9 månader sedan jag födde Lionel och ingenting har hänt med min vikt sedan dess, inte OK!

Jag har varit lat för länge men jag har fått nog. Jag har börjat få ryggvärk, stela leder, dålig kondis, tung i kroppen och inga kläder sitter fint!

Med start idag har jag tänkt göra följande:

-Börja äta frukost
-Gå 30 min promenad (lugnt tempo i början) mån-ons kanske någon dag i helgen också.
-Skära ner kolhydrater (men inte utesluta helt).
-Börja äta grönsaker till lunch och middag.
-Äta mellanmål mellan lunch och middag, nån frukt eller yoghurt.
-Inte äta något efter kl 20, bara dricka vatten.
-Äta choklad, chips, godis, kakor osv bara på lördagar.

Delmål 1:

-Gå ner 2-3 kg till och med 13/3.
-Väga mig varje måndag morgon.

Jag har svårt att lita på mig själv när det gäller detta för att jag har svikit mig själv så många gånger! Jag brukar vara duktig i ett par veckor och sedan rinner det ut i sanden. Jag hoppas verkligen att det inte blir så den här gången! Jag har otroligt ont i ryggen att jag knappt kan gå idag men jag ska göra mitt bästa. Nu fixar jag i ordning Leona och lämnar henne på dagis, sen tar jag en lugn promenad i 20-30 min.

Let go!
I'm ready!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0