Shape up app

Glömmer att jag har en blogg ibland haha. Dags för lite uppdatering! Idag är det tre veckor sedan jag började träna. Först stod vikten still i två veckor och jag blev så frustrerad. Jag bestämde mig för att börja räkna kalorier med appen Shape Up. Det kändes tungt och jobbigt att börja med det och det är fortfarande omständligt att väga allt jag stoppar i mig, men inte lika tufft som de första dagarna.

Jag försöker ligga på ca 1400 kalorier per dag, oavsett om jag tränar eller inte. Jag tränar 3-4 ggr/vecka på gymmet och "vilodagarna" går det åt kalorier åt att ta hand om barnen och hushållet och ibland känns det som ett tungt träningspass haha. Att räkna kalorier visade sig vara bra för min viktnedgång. På en vecka gick jag ner ett kilo :-) Säkert bara vätska men det gör inget, snart börjar fettet lossna också.

De som inte har sett mig på länge har börjat märka skillnad. Mina närmaste märker lite skillnad i ansiktet och att magen har blivit lite mindre. Själv har jag bra och dåliga dagar, ibland ser jag skillnad på magen och ansiktet, ibland inte...

Jag har en låååång väg kvar till målet, men jag kommer att fortsätta att träna och att äta mindre portioner med mer grönsaker. Jag satsar på Brach 2014 så att jag har ett helt år på mig att uppnå mitt mål ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0