Sex månader efter förlossningen

När jag skriver om min vikt och graviditetskilon så är det kanske inte är så roligt för er att läsa, men jag skriver det mest för min skull så att jag kan gå tillbaka i bloggen senare i livet och se hur viktnedgången har sett ut efter förlossningen.

Jag läste ett inlägg som jag skrev sex veckor efter förlossningen och då hade jag 7 graviditetskilon kvar att gå ner. Två veckor efter förlossningen gick jag ner 13kg. Jag fick min mens 2,5 månader efter förlossningen och jag ammade i tre månader men gick inte ner i vikt, fast jag kommer ihåg att magen sakta men säkert började bli lite mindre under dessa månader. Efter att jag slutade amma Leona så hände ingenting på ett par månader med varken vikten eller kroppen.

Men nu, sex månader efter förlossningen har jag totalt gått ner 17kg. Jag gick upp 20kg under graviditeten och 10kg strax innan graviditeten. Jag har alltså 3 graviditetskilon kvar att bli av med.

Idag ska jag gå och träna. Sist jag satte min fot på gymmet var i Augusti för vägning och mätning. Nu är målet att gå ner ytterligare några kilon och bli fastare till våren.

Jag är taggad till max!
Let's go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0