Smink

Numer försöker jag sminka mig dagligen. I alla fall om jag ska ut till stan och så. Anledning är att jag alltid gick runt utan smink förut...hemma, till stan, till jobbet, ja i stort sätt överallt! När jag såg på gamla kort så insåg jag att det kanske behövdes liiiite smink för att förbättra och förstärka mina drag. Jag är kvinna och då ska jag visa det också :)

Dessa produkter använder jag dagligen:
Jag lägger fuktighetskräm efter att jag har tagit bort sminket på kvällen så nästa morgon brukar jag sällan lägga igen, men ibland så är ansiktet för torrt och då använder jag alltid Eucerin, funkar jättebra för mig.

Eucerin Original Moisturizing Creme

Sen lägger jag på ögonskugga (Pink Dust).


 Jag använder först en ögonfransböjare och sedan lägger jag maskara



Lite rouge på kinderna, har använt L'Oreals (Amber) så länge jag minns


 Och avslutar med läppstift (H&M) eller läppglans


Allt detta tar fem minuter och sen är jag fin och klar att möta andra medmänniskor utan att skrämma dem haha


Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

jag tycker du är super söt utan smink också!

2009-10-26 @ 19:51:37
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Gentiana (delis kusin)

Är den maskaran bra ?

2009-10-26 @ 23:15:56
Postat av: Lola

Ja, maskaran är bra tycker jag!

2009-10-27 @ 08:12:06
URL: http://babyleona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0